O Platformie
Dowiedz się więcej o Gdyńskiej Platformie Dialogu
Co mogę zrobić na Platformie?
Na Platformie możesz znaleźć informacje o wszystkich procesach partycypacyjnych, w które mogą zaangażować się mieszkanki i mieszkańcy Gdyni. Na stronie znajdziesz trzy główne przestrzenie “Procesy”, “Zespoły” oraz "Niezbędnik dialogu”.
“Procesy” zbierają wszystkie działania odbywające się w mieście. W bazie znajdują się opisy procesów z podstawowymi informacjami (rozpoczęciem i zakończeniem działania, aktualnym etapem itd.). Procesy można przefiltrować poprzez “Obszar”, czyli poszczególne dzielnice oraz “Kategorie”, gdzie można wybrać typ procesu lub jego tematykę. Po kliknięciu w interesującą nas kartę procesu wchodzimy na poświęconą mu stronę. Znajdują się tu informacje dotyczące przebiegu, form uczestnictwa, sposobu zaangażowania się w dany proces, terminów spotkań czy bezpośredniego miejsca do składania przez mieszkańców uwag lub propozycji. W zależności od specyfiki procesu Platforma umożliwia korzystanie z różnych funkcji takich jak ankiety, debaty, propozycje, spotkania, poparcie, obserwowanie, czy komentowanie.
W przestrzeni “Zespoły” znajdują się informacje o różnych radach i zespołach, które działają w mieście. Po wejściu w interesujący nas zespół, znajdziemy informacje dotyczące statutu danego zespołu, aktualnego składu członkowskiego, terminów posiedzeń czy protokołów z odbytych spotkań.
"Niezbędnik dialogu” to zbiór najważniejszych informacji o tym, jak można zaangażować się w działania na rzecz miasta lub jak realizować swoje pomysły na zmiany w mieście. Znajdują się tutaj wszystkie informacje o Platformie.
Korzystanie z podstawowych funkcji Platformy, takich jak przeglądanie zawartości wszystkich przestrzeni jest możliwe anonimowo. Jeśli jednak chciałbyś bardziej aktywnie działać na Platformie, w tym otrzymywać powiadomienia o procesach, komentować treści czy komunikować się z innymi użytkownikami zachęcamy Cię do rejestracji i założenia konta.
Aby się zarejestrować będziesz musiał:
- podać adres e-mail,
- wpisać nazwę użytkownika – czyli nazwę, która będzie wyświetlana przy Twoich działaniach na Platformie,
- wpisać nazwę konta czyli systemową, unikalną nazwę Twojego konta na Platformie, która wyświetla się tylko na stronie profilowej Twojego konta.
Dodatkowo jeśli posiadasz Kartę Mieszkańca możesz wpisać jej numer. Co daje rejestracja z Kartą Mieszkańca? Dzięki niej konto jest potwierdzone, na Twoim profilu i przy Twojej nazwie użytkownika będzie widniał specjalny status. Docelowo Platforma będzie również zintegrowana z Kartą Mieszkańca funkcjonalnie, co ułatwi Ci korzystanie z Platformy i uczestniczenie w ważnych procesach. Jeżeli przy zakładaniu konta nie podawałeś numeru karty mieszkańca, chciałbyś uzyskać status "użytkownika potwierdzonego", to nadal możesz to zrobić. Taką funkcję znajdziesz w zakładce "Moje Konto" -> "Potwierdzenie Kartą Mieszkańca".
Na swoim koncie możesz ustawiać obserwowane treści oraz włączać i wyłączać powiadomienia, które przychodzą na mail wskazany przy rejestracji. Zachęcamy Cię również do uzupełnienia dodatkowych danych, takich rok urodzenia czy dzielnica zamieszkania, co pozwoli nam lepiej dostosowywać Platformę do potrzeb mieszkańców. Jest to również ułatwienie dla użytkowników. Przy wypełnianiu np. ankiet dane te zostaną pobrane z profilu automatycznie i nie będziesz musiał ich za każdym razem uzupełniać.
Na profilu publicznym będą zapisywane Twoje aktywności oraz informacje dotyczące obserwowanych treści, co pozwoli Ci na bieżąco i łatwo śledzić wydarzenia na Platformie.
Możesz również komunikować się z innymi użytkownikami. Służą do tego tzw. konwersacje. Wystarczy, że wpiszesz nazwę konta osoby, z którą chcesz nawiązać kontakt i wpisać treść wiadomości, która dostarczona zostanie na konto tego użytkownika.
Po szczegółowe informacje jak korzystać z Platformy zajrzyj do "Poradnika Gdyńskiej Platformy Dialogu" lub obejrzyj film instruktażowy. Poradnik znajdziesz w materiałach poniżej.
Film instruktażowy Gdyńskiej Platformy Dialogu
Zapraszamy Cię zatem do działania - pomyśl, jak przyczynić się do wspólnego dobra, dostarczaj argumentów, aby przekonać innych, słuchaj i czytaj, aby samemu dać się przekonać, zgłaszaj swoje pomysły w konkretny i bezpośredni sposób, odpowiadaj rzeczowo i z cierpliwością, bądź otwarty na współpracę, przyłączaj się do pomysłów innych.
Masz pytania, potrzebujesz wsparcia w obsłudze Platformy? Napisz do nas: konsultacje@lis.gdynia.pl